May 25, 2012

Hikayat Kenangan Zaman Silam (Part 2)

Apa khabar semua..Cik doakan agar kalian sihat sentiasa..amin..ok..arini Cik nak sambung balik mengimbau kenangan lalu..namun Cik nak bercerita tentang rerakan kelas Cik..kelas Cik ni terdiri daripada 2 batch yang berlainan..yang lain pun cuma bulan je..tp..Alhamdulillah kami boleh bekerjasama dengan baik..malah, hubungan kami juga amat baik..buktinya...

BBQ kami yang terakhir..

 Itu le gabungan kelas Cik..depa dok kata..masa memula depa kenal ngan Cik..depa kata muka Cik, muka kerek, macam sombong n garang..tp..lepas dok kenal Cik..xsama sgt le persepsi depa..sat no..

Muka garang ke ni??? Mata biru xleh blah..
Ok2..tuan punya badan pun nak enterprame..bulat x, tuan punya badan..hahahaha...ok2..sambung balik...banyak projek atau tugasan yang diberikan oleh pensyarah2 kami yang tercinta, kami selesaikan bersama..antara projek2 atau tugasan terakhir yang kami jalankan bersama adalah seperti:

- Tugasan Cross Culture Management (CCM):
   - Interview bersama Pihak J.Co Donut
   - Interview bersama Pihak Kedutaan Besar Republik Indonesia


- Projek Seminar :
  - Projek ini berkenaan dengan Batik yang telah diangkat martabatnya hingga ke peringkat antarabangsa. Antara jemputan adalah Pereka Fesyen yang disegani En. Salikin Sidek dan Pegawai daripada Badan Kerajaan.
  - Projek ini kami buat sehari sebelum kami berlepas ke Batam, Indonesia..agak memenatkan, namun berbaloi dan kami gembira...

















- Projek Delegasi ke Batam, Indonesia.
   - Pelbagai cara digunakan bagi mengumpul dana untuk kesana. Kami buat jualan, mencuci kereta, sponsor dan mcm2 lg..so banyak kenangan yang indah..
   - Untuk program, ni, kami perlu melakukan sedikit persembahan istimewa yang didatangkan khas dari Malaysia..jadi, group Cik buat le joget base pada lagu Dato' Siti..Joget Berhibur..Alhamdulillah mendapat sambutan..
   - Semasa membuat lawatan ke salah sebuah rumah anak2 yatim disitu..Memang seronok dan ada sedikit rasa pilu. Kehidupan kita lebih baik dari mereka.
   - Kemudian kami dibenarkan bershopping..memang seronok ke Batam, Indonesia..

Diatas Feri..    
Joget Berhibur 













Dihadapan Panti Asuhan


Lecturer yang mengiringi kami..




Lecturer yang mengiringi kami..








  

 Kenangan bersama mereka memang Cik xdpt lupakan..terlalu banyak kenangan manis bersama..I will always miss the moment and miss all of u..suka duka kita bersama dan susah senang yang kita lalui banyak mengajar Cik erti kawan..time susah..sama2 susah..dan time senang..sama2 senang..terima kasih..

Tidak dilupakan juga buat semua tenaga pengajar MSU, Management and Science University, yang telah banyak mengajar dan mendidik kami untuk menjadi seorang manusia yang berguna kepada bangsa, agama dan negara..Cik benar2 terharu dan bebangga dengan semua tenaga pengajar MSU..Kami berharap, pada suatu hari nanti kami akan kembali dan membalas semua jasa2 tenaga pengajar yang kami sayangi..InsyaAllah...

~ Bersambung...~
 


No comments:

Post a Comment